poniedziałek, 26 stycznia 2015

Stek z indyjskimi ziemniakami Nigelli


Dzisiaj coś dla mięsożerców - steki! Pamiętam, jak pół roku temu zdarzyło mi się przez całe 4 dni być na diecie kopenhaskiej i wcinałam wtedy codziennie stek z polędwicy wołowej. Po 4 dniach nie mogłam na nią patrzeć. Kombinowałam jakby ją tu doprawić, żeby urozmaicić smak. Odpadała sól, a o curry nie pomyślałam. Jeśli więc ktoś jest na tyle szalony, żeby męczyć się na diecie to może ten wpis go zainspiruje. Ja poddałam się wściekła z głodu piątego dnia :) 


Dzisiejsze danie jest proste i szybkie do wykonania. Wymaga tylko kilku indyjskich przypraw. Ziemniaki podejrzałam u Nigelli Lawson. Są rewelacyjne. Myślę, że częściej będę korzystała z tego patentu. Przyprawy jakie lubicie wsypcie do plastikowej torebki, dodajcie 2 łyki oleju i pokrojone ziemniaki. Teraz tylko dokładnie je wymasować ;) i pięknie obtoczą się aromatami. Do piekarnika i gotowe. Polecam!




Składniki
na stek
4 kawałki wołowiny (może być polędwica lub ligawa)
4 łyżeczki mieszanki curry (tutaj przepis)
sól do smaku
5 łyżek oleju
1 ząbek czosnku
1-2 cm kawałek obranego świeżego imbiru

ziemniaki
1kg ziemniaków obranych i pokrojonych w większą kostkę
1/2 łyżeczki chilli pieprz cayenne
1 łyżeczka gorczycy
1 łyżeczka nasion kminu
1 łyżeczka owoców kopru włoskiego
2 łyżeczki kurkumy
2 łyżki oleju słonecznikowe (lub innego)
1 główka czosnku
1/2 czerwonej cebuli pokrojonej w piórka
1 limonka
sól
pietruszka lub kolendra do dekoracji

Sposób przygotowania
Rozgrzać piekarnik do 200 stopni.
W tym czasie, do dużego foliowego woreczka wsypać przyprawy (chilli, gorczyca, kmin, koper włoski, kurkuma) i olej. Wymieszać. Wsypać ziemniaki, zamknąć woreczek i dokładnie je obtoczyć w przyprawach. Wysypać ziemniaki na blachę, dodać porozdzielane, ale nieobrane z łupin ząbki czosnku z 1 główki i piec 45 minut go godziny.

W czasie pieczenia, piórka cebuli zalać sokiem z limonki. Zmacerowana cebula to dobry dodatek do wielu dań, którym chcemy dodać pinkanterii.
Steki posolić i posmarować mieszanką curry z obu stron. Olej, czosnek i imbir zmiksować na gładką emulsję w małym malakserze.

Dziesięć minut przed końcem pieczenia ziemniaków rozgrzać emulsję na grubej patelni i usmażyć na niej steki z obu stron (po ok. 1,5 minuty). Zawinąć w folię aluminiową i dać im odpocząć 5 minut.

Po upieczeniu ziemniaki posolić, posypać cebulą (bez soku) i podawać z pokrojonymi w paski stekami. Najładniej danie wygląda rozłożone na deskach, posypane pietruszką lub kolendrą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz