środa, 4 kwietnia 2012

Powitanie

Bardzo długo nosiłam się z zamiarem prowadzenia własnego bloga kulinarnego. Podejrzewam, że powody, jakie się za tym kryją są dość prozaiczne i mało oryginalne. Po pierwsze, niesłabnące zamiłowanie do jedzenia i gotowania, a od kiedy wreszcie wprowadziłam się do mieszkania z piekarnikiem, który nie grozi wybuchem, również pieczenia. Po drugie, zachwyt tym co widzę na blogach innych autorów i ambicje, by im dorównać. Po trzecie, przyjemność i satysfakcja oddawania w obrazie harmonii tego co na talerzu.

Kuchnia, która najbardziej mi smakuje jest prosta. Dania składają się z niewielkiej ilości składników, w wielu przypadkach są wprost oczywiste, ale wierzę, że klasyka w kuchni, tak jak w modzie, zawsze jest w cenie. Dojrzałe, świeże warzywa lub owoce, połączenie mąki z jajkiem, mięsa i zioła, kieliszek wina... Kulinarnie muszę się jeszcze wiele nauczyć, ale to chyba jest w tym najprzyjemniejsze. Poznawanie nowych smaków, stawanie w szranki z daniami o reputacji pogromcy najlepszych kucharzy, coraz śmielsze eksperymentowanie i niekończące się poszukiwania dania doskonałego. I o tym będę informować Was na bieżąco.

Zapraszam do śledzenia mojego bloga, na którym będę dzielić się sprawdzonymi przeze mnie przepisami. Ich autorami są zarówno znane twarze takie jak Jamie Oliver, Julia Child czy Nigella Lawson, jak i zaprzyjaźnione osoby - od mojej mamy zaczynając na przyjaciółce przyjaciółki kończąc. Pojawiać się będą tu również recenzje książek kulinarnych i miejsc serwujących jedzenie pod każdą postacią, w większości ze stolicy.

Życzę miłej lektury,
bon appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz