środa, 11 kwietnia 2012

Czy to jeszcze Golden Syrup?


Syrop na bazie cukru. Zrobiłam go głównie z myślą o sobotnich pancakesach, które mam w planach. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie dodała swoich 3 groszy. Ponownie, wersję klasyczną znajdziecie na blogu moje wypieki. Mój syrop ma aromat pomarańczy i wanilii. Stąd pytanie czy to jeszcze on, czy może już nie? Coś podobnego w wersji mini i bez wanilii robiłam jako polewę do szybkich tartaletek po portugalsku wg Jamiego Olivera, zresztą za jego dokładnymi instrukcjami z książki "30 minut w kuchni"

Składniki:
na pierwsze stopienie
100g cukru trzcinowego
25g wody
na drugie stopienie
10g cukru waniliowego
290g cukru trzcinowego
200g cukru białego drobnego
300g wrzącej wody (wlewam do czajnika 350g na wypadek wyparowania części)
1 łyżka soku z cytrynu
sok z połowy wyciśniętej pomarańczy (średniej wielkości)

Sposób przygotowania:
Do rondelka, który docelowo ma pomieścić wszystkie składniki, wlać 25g wody i wsypać 100g cukru trzcinowego. Zagrzać do skarmelizowania, czujnie pilnując, by cukier się nie przypalił.
Zestawić z ognia.
Dolać do rondelka wrzącą wodę (uwaga może pryskać - wrząca woda jest i tak chłodniejsza niż rozgrzany karmel), dosypać pozostałą mieszankę cukrów -waniliowy, biały, trzcinowy (razem 500g), dolać sok z cytryny i pomarańczy.
Ponownie postawić na ogień. Rozgrzać, przemieszać, zmniejszyć płomień do minimum i gotować kolejne 45 minut.
Po tym czasie przelać do szklanych naczyń, w których planujemy przechowywać syrop. Pozostawić do wystygnięcia. Przechowywać w temperaturze pokojowej, nie w lodówce.

Używać z umiarem, bo to bomba kaloryczna :) Mam zamiast sprawdzić czy syrop nada się jako dodatek do kawy lub herbaty, ale to już nie dziś. Jak się dowiem, to napiszę.


1 komentarz:

  1. hm, ciekawe.
    może kiedys wykorzystam? zanotuję sobie przepis, na "zaś" ;]

    OdpowiedzUsuń