wtorek, 5 czerwca 2012

Kolorowa tarta pomidorowo-cukiniowa


Jak tylko zobaczyłam tytułową tartę na blogu http://venidle.wordpress.com wiedziałam, że muszę ją zrobić. Minimalnie zmodyfikowałam przepis, dodałam odrobinę ziół. Dawno nie miałam tak wdzięcznego tematu do fotografii. Serdecznie Wam polecam przepis. Ciasto wychodzi bardzo dobre, w ilości akuratniej. Nadzienie jest zwarte, należy pamiętać o solidnym jego posoleniu i popieprzeniu, by nie było zbyt mdłe, jeśli nie dodajecie curry. Poniżej prezentuję przepis z mniejszą niż oryginalnie liczbą jajek i dodatkiem curry. Taka wersja okazała się bliższa mojemu podniebieniu.

Składniki:
200g mąki pszennej
100g schłodzonego masła
100ml zimnej wody
duża szczypta soli

150g startego żółtego sera
2 jajka
200g śmietany 18%
1 średnia cukinia
pomidorki koktajlowe

1 czubata łyżeczka łagodnej pasty curry
sól, pieprz



Sposób przyrządzenia:
Mąkę z solą siekamy z masłem lub pozostawiamy to robotowi kuchennemu. Ciasto ma mieć konsystencję mokrego piasku. Powoli dodajemy wodę. Wyrabiamy. Odkładamy zawinięte folią na godzinę do lodówki. Po tym czasie na oprószonym mąką blacie rozwałkowujemy je i wykładamy formę. Ciasto ma mieć grubość ok 5mm.


Cukinię kroimy w plastry, układamy na dnie ciasta (nie pieczemy ciasta wcześniej). Mieszamy śmietanę z jajkami, dodajemy ser i przyprawy (w tym pastę curry), całość mieszamy. Wylewamy na cukinię. Pomidorki kroimy na połówki. Układamy na wierzchu ciasta. 


Pieczemy w temperaturze 180 stopni 50 minut.



4 komentarze:

  1. rzeczywiście pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, to danie bardzo ładnie pozuje do zdjęć! Twoja tarta wygląda świetnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) I za komentarz i przepis.

    OdpowiedzUsuń