czwartek, 22 stycznia 2015

Kapuśniak po indyjsku - przepis z Jadłonomii


W związku z tym, że styczeń powoli dobiega końca i dopada mnie lekki przesyt daniami indyjskimi, postanowiłam na koniec przedstawić kilka przepisów z indyjską nutą w tle, ale robionych przez znanych nam celebrytów kulinarnych. 

Zdecydowanie, na polskim rynku, ostatnio triumfuje Marta Dymek. Wypróbowałam jej przepis na kapuśniak po indyjsku. Znajdziecie go w książce Marty, którą oczywiście mam, bo każdy szanujący się bloger, ją ma ;) Przyłożyłam się bardzo sumiennie do testowania przepisu, robiąc najpierw bulion warzywny wg przepisu Marty, a dopiero na nim gotując zupę. Wyszła naprawdę niezła. Dominuje w niej kmin rzymski (haterom kuminu zupy nie polecam), kwaskowate pomidory i oczywiście kapusta. Piszę tego posta właśnie z miseczką tej zupy. 


Przepisu na bulion warzywny nie zdradzam, zajrzyjcie do książki. Podaję natomiast za Martą przepis na kapuśniak. Można go przechowywać w lodówce i, jak to z kapustą bywa, z każdym dniem zupa smakuje coraz lepiej.


Składniki
2 ząbki czosnku posiekane
1/2 papryczki chilli bez pestek posiekanej
2 łyżeczki nasion kminu rzymskiego
2 ziemniaki pokrojone w kostkę
400 g kapusty poszatkowanej
400g krojonych pomidorów (puszka)
1,5 l bulionu warzywnego
sól, pieprz, świeża natka lub kolendra

Sposób przygotowania
W garnku podsmażyć przez 2-3 minuty czosnek, chilli i ziarna kuminu.
Dodać ziemniaki i kapustkę, wymieszać i dusić 15 minut.
Dolać pomidory i bulion i gotować 30-45 minut aż ziemniaki się ugotują a kapusta zmięknie. Doprawić solą i pieprzem do smaku.
Podawać ze świeżymi ziołami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz